středa 20. února 2008

Jednoduché doporučení k zvládání stresu

Vyhodnocení stresové situace:
  • Na neúspěch se dívejme z hlediska vynaloženého úsilí: „Udělal jsem dost, asi to nemělo vyjít“.
  • Nevztahujme vše ke své osobě - místo „Můj vedoucí je na mně vysazený“, raději „Možná má potíže s rodinou…“
  • Používejme časovou perspektivu: „Co si o této události pomyslím za měsíc, za rok, za deset let?“
  • Hledejme ve všem spíše přínosy než ztráty - místo „ztrácím tady čas a ujíždí mi vlak“ raději „Získávám tady cenné zkušenosti“, „každý, kdo mi dělá potíže, je můj učitel“.

Strategie řešení:

  • Buďme otevření všem událostem, které nám život přináší a vnímejme je jako smysluplné.
  • Nebojme se změn. Patří k životu.
  • Aktivně hledejme způsoby, jak situaci čelit.
  • Počítejme s tím, že život je plný stresujících událostí.
  • Důsledně oddělujme pracovní a mimopracovní život.
  • Cíleně pěstujme kvalitní a četné vztahy.
  • Vytvořme si příznivé prostředí.
  • Osvojme si zdravý životní styl.

1 komentář:

jana řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn autorem.